نام و نام خانوادگی سرکار خانم معصومه جهانبانی اردکانی

سمت مدیر دبیرستان دخترانه مهرآیین دوره اول و دوم

سوابق کاری و مسئولیت ها بیش از 39 سال سابقه مدیریت در مدارس دولتی و غیردولتی

  • مدیر دبیرستان های بخش لواسانی بزرگ منطقه یک از سال 1360 تا سال 1370
  • مدیر دبیرستان نمونه دولتی عفاف منطقه یک از سال 1370 تا سال 1391
  • مدیر دبیرستان غیردولتی تقوا منطقه یک از سال 1391 تا سال 1394
  • مدیر دبیرستان غیردولتی مهرآیین از سال 1394 تاکنون
  • عضو گروه نمایندگان مدیران منطقه یک
  • عضو پنل خبرگی وزارت آموزش و پرورش

تحصیلات
  • لیسانس مدیریت آموزشی
  • گذراندن بیش از 3000 ساعت دوره های آموزش مدیریت اداری، منابع انسانی و برنامه ریزی درسی 

افتخارات
  • کسب مقام مدیر نمونه منطقه یک تهران در سال 1383
  • کسب مقام مدیر نمونه استان تهران در سال 1385 
  • کسب مقام مدیر نمونه استان تهران در سال 1397

رئوس برنامه های راهبردی و عملیاتی دبیرستان دخترانه مهرآیین


در مدرسه ما ، با به کارگیری روش های تدریس فعال ، موثر و منعطف و نیز بهره گیری از فناوریهای نوین آموزشی و راهبردهای خلاقانه دانش آموزان را در فراگیری روش های مسئله یابی و حل مسئله، درک و فهم مفاهیم درسی و شناسایی ارتباط معنایی آن مفاهیم با عرصه ها و عناصر ساحت های تربیت (مندرج در برنامه درس ملی) و همچنین کاربرد آموخته ها در زندگی یاری می نماید.

الف- استقرار نظام یاددهی- یادگیری

1- هدایت و راهبری دبیران در جهت بهبود ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی 

  • برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و جلسات هم اندیشی در زمینه روش های تدریس جهت تنظیم و به کارگیری طرح درس های منعطف
  • حضور و نظارت از پیش تعیین شده افراد مجرب ، متخصص و مرتبط در کلاس درس و بررسی طرح درس ها و نظارت بالینی بر فرآیند تدریس

2- بهره گیری از روش های فعال و خلاق در فرایند یاددهی- یادگیری

  • بهره گیری معلمان از طرح درس های روزانه و سالانه
  • به کارگیری روش های فعال و خلاق در فرایند یاددهی- یادگیری
  • تسلط معلمان بر کلاس داری و اجرای طرح درس
  • آموزش راهبردهای مطالعه و یادگیری به دانش آموزان
  • ایجاد محیطی کاملاً فعال، آموزنده و پرورش دهنده در کلاس با استفاده از الگوهای نوین تدریس
  • توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان در فرایند یادگیری
  • شناسایی عامل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

3- توسعه فعالیت های علمی- پژوهشی

  • تشکیل انجمن و کمیته های علمی بر اساس علائق و توانمندی های دانش آموزان
  • برگزاری نشست های علمی میان اعضای کمیته ها و متخصصان در رشته های مختلف علمی
  • ایجاد فرصت و شرایط مناسب جهت انجام پروژه های علمی توسط دانش آموزان
  • فراهم سازی فرصت ارائه ی مطالعات و نتایج پروژه های انجام شده توسط اعضای کمیته علمی به سایر دانش آموزان

4- اجرای مناسب ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

  • بهره گیری از روش های مختلف و متنوع در اجرای مطلوب آیین نامه ی ارزشیابی
  • توجه به اهداف، حیطه ها و سطوح یادگیری در طراحی سوال ها
  • ارائه بازخورد مناسب ، به موقع و موثر به دانش آموزان و والدین آنها (کارسنج)
  • خودارزیابی ( ترجیحاً به صورت ماهانه) ، رصد میزان تحقق شاخص های آموزشی و تعیین نقاط قابل بهبود همزمان با اجرای برنامه عملیاتی

5- ایجاد بستر مناسب جهت حضور دانشآموزان در صحنه های رقابتی

  • تولید کارافزارهای آموزشی توسط دانش آموزان
  • بهره گیری از دست سازه های دانش آموزان و معلمان
  • برگزاری نمایشگاهی از دست سازه ها ، ابزارهای آموزش و محتوای تولید شده دانشآموزان و کارکنان
  • استفاده مطلوب از فضا و تجهیزات آزمایشگاه، کارگاه ، سایت کامپیوتر
  • شرکت دانش آموزان در مسابقات فرهنگی، هنری، تحقیقاتی، پژوهشی ، رباتیک، سازه، جشنواره خوارزمی، مسابقات IMC و ……

ب- توسعه مشارکت دانش آموزان در مدرسه

1- فراهم آوردن زمینه ی مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدرسه

  • ایجاد روحیه ی مسئولیت پذیری، خودباوری ، اعتماد به نفس در دانش آموزان در قالب تشکلهای دانش آموزی
  • برگزاری پر شورانتخابات شورای دانش آموزی
  • جلب مشارکت کلی دانش آموزان در فعالیت های انجمن های دانش آموزی

2- فراهم آوردن بسترهای مورد نیاز جهت شکل گیری و استفاده ی بهینه از تشکل ها و شورای دانش آموزی

  • برگزاری جلسات آموزشی و توجیهی برای دانش آموزان جهت آشنایی با ضرورت مشارکت آنان در اداره ی امور جاری در مدرسه
  • تهیه و تدوین مجموعه ای از وظایف قابل تفویض به دانش آموزان

آموختن، دانستن، توانستن و عمل کردن

دیدگاه کلان «مجتمع فرهنگی، آموزشی مهرآیین» در بخش آموزش تاکید بر «دانش ورزی» به جای «دانش اندوزی» است. این دیدگاه در مقطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی بر فعالیت های آموزشی مجتمع حاکم است. سیاست مجتمع «مهرآیین» در موضوع آموزش، فرآیندی تدریجی، مستمر و هدفمند است که با رویکرد آموزش پلکانی در ابعاد گوناگون، چندوجهی و کاربردی صورت می گیرد.

شاخص های «آموزش در مهرآیین» عبارتند از:

  • تنوع در تدریس توسط معلمین مجرب
  • برگزاری آموزش‌های جامع با اجرای برنامه‌های مطالعاتی ویژه و اجرای آزمون‌های شبیه‌سازی شده
  • ارزیابی، تحلیل و بررسی دقیق توسط مشاورین پایه در جهت رفع نقاط ضعف
  • آموزش مدیریت زمان و استفاده بهینه از وقت در راستای بالا بردن کیفیت مطالعه
  • ایجاد رقابت سالم با انگیزه پیشرفت در بین دانش‌آموزان
  • ایجاد علاقه به یادگیری و بالا بردن سطح آگاهی در زمینه‌های علمی و پژوهشی جهت به‌کارگیری دانش در ساخت دست‌سازه‌های پژوهشی

یکی دیگر از اهداف «مجتمع فرهنگی، آموزشی مهرآیین» برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری، کشف استعدادهای دانش‌آموزان و تلاش برای شکوفایی و پرورش استعدادهای آنان است. ایجاد فضای رقابتی سالم و تک‌بعدی نبودن دانش‌آموزان از دیگر اولویت‌های ماست. در این راستا طی سال تحصیلی، کلاس‌هایی تحت عنوان «کلاس‌های فرهنگی» برگزار می‌شود تا علاوه بر پرورش توانمندی‌ها، به دیده شدن دانش‌آموزان در سطوح مختلف کمک کند. این کلاس‌ها در ساعاتی جدا از ساعات کلاس‌های درسی در شاخه‌های مختلف شامل سرود، تئاتر، زیست فناوری، برنامه‌نویسی، عکاسی، داستان نویسی و آشپزی و … برگزار می‌شود.

♦بخشی از افتخارات علمی دبیرستان دخترانه مهرآیین


♦بخشی از افتخارات فرهنگی دبیرستان دخترانه مهرآیین


♦بخشی از افتخارات ورزشی دبیرستان دخترانه مهرآیین

این مطلب به زودی کامل می شود.